Case study

E-commerce

Wyzwania

Spółka e-commerce (o obrotach ok. 40 mln zł), działająca w kilku kanałach sprzedaży, nie dysponowała precyzyjną wiedzą o marżach w poszczególnych kategoriach i kanałach, co – w połączeniu z nadmiernym zatowarowaniem – doprowadziło do problemów z płynnością. Dodatkowo nie potrafiła ocenić rentowności swoich działań na marketplace, a obniżenie przez kluczowego operatora progu wartości zamówienia uprawniającego do darmowej dostawy jeszcze pogłębiło trudności.

Strategia/Działanie

  • Uporządkowanie danych dotyczących sprzedaży
  • Uporządkowanie księgowości
  • Uzyskanie dokładnych danych z marketplace
  • Stworzenie modelu do podejmowania decyzji zakupowych w oparciu o wybrane kryteria
  • Stworzenie i monitorowanie budżetu, w podziale na kanały sprzedaży

Rezultaty i efekty

  • Wyeliminowanie nierentownych kategorii
  • Zwiększona płynność
  • Zwiększona rentowność
  • Lepsze planowanie działań zakupowych i dotyczących całej firmy

Bezpłatna konsultacja dla właścicieli i prezesów MŚP

Bezpłatna konsultacja to 45 minutowa rozmowa z dyrektorem finansowym o rozwiązaniu Twojego wyzwania w zakresie zarządzania finansami firmy.

bezpłatny webinar

Budżetowanie Zapasów

Optymalizacja zapasów i kontrola kosztów w Twoim biznesie