Case study

 Producent Artykułów Ogrodniczych

Wyzwania

Utrata rentowności mimo rosnących obrotów oraz brak wiedzy o precyzyjnych marżach sprzedażowych. Głównym problemem był brak znajomości dokładnych marż na sprzedaży oraz nieefektywna polityka handlowa. Firma potrzebowała diagnozy przyczyn spadku rentowności i wsparcia w optymalizacji procesów finansowych.

Strategia/Działanie

  • Weryfikacja procesów finansowych i kalkulacji kosztów.
  • Analiza marż na sprzedaży w podziale na MPK (miejsce powstawania kosztów).
  • Stworzenie szczegółowego modelu finansowego z MPKi
  • Wdrożenie rekomendowanych zmian w polityce handlowej

Rezultaty i efekty

  • Zidentyfikowano przyczyny utraty rentowności.
  • Wprowadzono szczegółowy model finansowy z wyliczeniem marż.
  • Zmieniono politykę handlową, co przełożyło się na poprawę rentowności.
  • Spółka zyskała narzędzia do lepszego monitorowania kosztów i marż.

Bezpłatna konsultacja dla właścicieli i prezesów MŚP

Bezpłatna konsultacja to 45 minutowa rozmowa z dyrektorem finansowym o rozwiązaniu Twojego wyzwania w zakresie zarządzania finansami firmy.

bezpłatny webinar

Budżetowanie Zapasów

Optymalizacja zapasów i kontrola kosztów w Twoim biznesie